1402-03-16 00:04
781
0
85236
زندگینامه شهیدی که در محله دوشنبه‌ای گرگان چشم به جهان گشود؛

نقش فعال «شهید ستوده» در جمع‌آوری نيروهای مذهبی

شهيد قنبرعلی ستوده در جمع‌آوری نيروهای مذهبی نقش فعال داشت تا جايی كه بخاطر همين مجالس شبی همراه برادر شهيدش زندانی و جريمه شد.

به گزارش گلستان ما، شهادت معرج عروج عاشقانی است که از قید جان گذشتند تابراق عشق آنان را به وادی عدم کشاند و این عدم یعنی دست یافتن به تمام اسرار عالم.

شهيد قنبر علي ستوده در خانوادة‌اي ساده و بي آلايش در شهر گرگان در محله دوشنبه‌اي در سال 1334 در خانواده‌اي مذهبي چشم به جهان گشود او دوران كودكي را در خانواده متدين و مذهبي به سر برد كه دوره ابتدايي به تحصيل مشغول و در دبستان فردوسي به پايان رساند و براي آشنايي بيشتر با دستورات مذهبي بوسيله شركت در مساجد و هيئت‌ها بود او بعنوان يكي از اعضاي فعال هيئت مهدي جوانان امام زاده عبداله بود كه در ماه محرم و غيره مخصوصا در شبهاي جمعه و روزهاي جمعه به دعا و نيايش مشغول مي‌شدند.

و او در جمع‌آوری نيروهاي مذهبي نقش فعال داشت تا جايي كه بخاطر همين مجالس شبي همراه برادر شهيدش و چند تن ديگر آنان را به شهرباني برده و زنداني كردند و آنها را جريمه نمودند او ديگر حق نداشت در چنين مجالسي شركت كند ولي او مخفيانه شرك تمي‌كرد.

مروری بر زندگی نامه «شهيد قنبر علي ستوده»؛ در سالروز شهادتش

و سعي داشت كه يكي از خادمان امام حسين (ع) باشد تا زماني كه در سال 1353 او به خدمت سربازي فراخوانده شد و سال 1355 در خدمت ارتش قرار گرفت و بعد از تمام شدن خدمت باز به گرگان آمد و كنار پدرش در مغازه او مشغول به كار شد.

در بحرانهاي پيروزي انقلاب نقش بسزايي داشت از قبيل شركت در مجالس و راهپيمايي و غيره . و بعد از پيروزي انقلاب با شنيدن پيام امام در مورد بسيج 20 ميليوني به امام خود نداي لبيك گفت و در امامزاده عبداله گرگان گروه مقاومتي تشكيل دادند و در آغاز نيروهاي انقلابي و حزب الهي را با انواع اسلحه و حركتهاي رزمي آموزش مي‌دادند كه ايشان در اين امر نقش بسزائي داشت

منبع: پرونده فرهنگی شهدا/ اداره هنری، اسناد و انتشارات استان گلستان

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.